tirsdag 11. oktober 2011

Min første MANDALA!

Etter å ha sett på Laila sin blogg http://www.inlailascorner.blogspot.com/, ble jeg inspirert til å prøve å tegne en mandala. Hun er veldig flink og lager mange forskjellige ting. Mandala betyr sirkel, krets eller ring. I buddhistisk kult er Mandala et symbolsk diagram. Men mandala kan dere lese om på http://no.wikipedia.org/wiki/Mandala . Jeg vet ikke om min ble akkurat som en mandala burde bli, men til å være den første jeg har tegnet syns jeg ikke den ble så ille likevel. 




Det var forøvrig veldig avslappende å lage en. Så jeg skal sikkert prøve meg på flere en dag. Så sett i gang med å tegne folkens! 



2 kommentarer:

  1. Veldig fin mandala Eva, det kjekke med disse er at ingenting er feil. Du står helt fritt til å tegne de akkurat som du vil. Du har helt rett i at de er avslappende å tegne, nesten som meditasjon. Du kan tegne dem med symboler som betyr mye for deg og legge så mye følelser som du vil i dem. Flott start!! Ifølge tradisjonen betyr fargene noe og fargenes plaasseringer også, så hvis du gidder lese deg opp litt kan du bruke dem på mange forskjellige ting.

    SvarSlett
  2. Takk.. :) Får se om det blir noen flere. Har ikke helt skjønt det med farger og sånn da..Tok de fargene jeg hadde.. Hehe... :)

    SvarSlett