fredag 5. november 2010

Den 3.November 2010

Vår kjære venn og nabo Glenn Rune Lund gikk i onsdag kveld stille bort. Man tror akutt hjertesvikt er årsaken. Eva ringte meg i går, etter at Glenn ikke hadde svart telefonen. Ettersom jeg var på jobb, sendte jeg Ida og Ronja opp for å se til han. På det tidspunktet var det ikke i min villeste fantasi at noe fatalt skulle ha intruffet, selv om jeg nå sliter med veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke reise hjem og gikk inn selv.
De fant han liggende på det ene soverommet. Da hadde Glenn allerede forlatt oss. Joakim, som bor under, kom jentene til unnsetning. De fikk sammen tilkalt politi og ambulanse. Politiet tilkalte begravelseagentene.
Straks etter kom Ida og Eva til adressen, og sammen dro Eva og jeg til Rakkestad for å varsle Glenns mor. I bilen fikk vi telefonisk kontakt med Glenns søster i Strømstad. Hun hadde i mellomtiden snakket med sin mor, som allerede da var på vei til Sarpsborg. Vi vekslet i Rakkestad noen ord med Glenns stefar og reiste så tilbake til Særp. Vi tok på turen også telefonisk kontakt med min fetter og Glenns kompis Guttorm, som tok den tunge jobben med å varsle kameratene.
Vel tilbake i Glengsgata ble venner og familie møtt av prest, politi og helsepersonell. Sammen hadde vi en enkel minnestund og rolige samtaler med prest og helsepersonell. Glenn ble så båret ned og kjørt til Sarpsborg legevakt. Han vil nå bli obdusert og stelt til evig hvile ved siden av sin far i Rakkestad. Begravelse og gudstjeneste vil foregå i Rakkestad etter nærmere beskjed.
Dette er skrevet for å bringe ro rundt Glenns minne og for å unngå misforståelser og spekulasjoner.




Skrevet av Håvard Frisell. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar